iou.blogg.se

-punktform

Kategori: Allmänt

 
1. Ville ha bilden under texten
2. Bilden har inte så mycket att göra med texten. Var en långsökt tanke som jag först insåg var riktigt långsökt när jag laddade upp bilden
3. Kontentan och temat med fiskar är som en banderoll på Christiania, där det står ""Lev livet kunstnerisk! Kun døde fisk flyder med strømmen.)".
 
Det handlar inte bara om händelserna i Malmö igår, utan rent allmänt. Vi har börjat legimitera våld. Missförstå mig inte, jag tycker antifascism och allt motstånd till nazism och diverse andra trista föreningar som ändå inte bidrar med så mycket gott på denna jord, är fantastiskt. För vi behöver människor som kämpar.
Jag kämpar också gärna. Jag går gärna upp och bråkar och konverserar fysiskt med den mörka sidan. Fast då blir det ju "lika barn leka bäst" och jag vill inte vara med och vara våldsam mot mörkret, för att vara en del av spelet. Där en av reglerna är att man faktiskt får använda våld.
Jag väljer bara för idag, att inte gå med på mörkrets spelregler, oavsett hur lockande det känns att trycka upp någon mot väggen, ge en ordentlig smäll och försöka få motståndaren att känna den smärtan som jag känner inför existensen av ondskan. Men jag vill inte vara en del av det.
Vi måste fortsätta kämpa, hade inte jag haft folk som kämpat för mig hade jag inte suttit vid en dator nu. Antagligen inte funnits till alls. IOU. I really do. Alla ni som funnits där. För vi klarar det inte själva. Men jag vill inte vara med om mer våld.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: