iou.blogg.se

-tack

Kategori: Allmänt

IOU. Alla. Folk nära och folk omkring. Lite längre bort och de jag inte ens känner. Någon bok pratade om att vi är länkade till varandra med sex leds mellanrum, MAX! Så den jag känner minst finns alltså bara sex led, eller relationer, bort. Flummigt som fan, fast känns lite svårt och tidsödande att kolla upp det där.
 
"jag vill bara påminna dig om att du behöver stanna upp nu. Ta in allt det här som händer nu. SE det. Det bästa du kan göra nu är att nypa dig i armen, förstå att du får uppleva allt det här och verkligen ta.in.det.

Du har en tendens att kuta vidare, jäktande efter nästa grej, nästa uppdrag och känna en lika stor glädje som stress över dina prestationer. Den där känslan av ”hur ska jag bräcka det här” eller ”hur länge ska detta få hålla på” kommer allt för ofta. Men du vet bättre nu.

Det lilla barnet inom dig skulle aldrig ens våga drömma om att få jobba med det du gör idag. Nyp dig i armen nu, hårt. Skapa ett blåmärke och le varje gång du ser det.

Det du får vara med om är förbannat fint. Tack och amen!

/fia"

 
(från PT-Fia,  http://www.ptfia.se/fia/till-mig-fran-mig-2/ )
 
Jag borde göra en massa blåmärken, le på heltid och påminna mig om IOU och om de sex leden.
 
 
Kommentera inlägget här: